måndag 19 april 2010

Yoga är här!

Ni har kanske noterat min frånvaro på denna blogg...frånvaron har inte varit frivillig, mitt inre har inte varit redo för att blotta min själ och mina tankar, tills nu!

Det är först idag, här och nu, just denna sekund som jag fick en djup känsla i kroppen som sa: Skriv och dela med dig av dina tankar... Det kan bero på att jag fick en sockerchock efter att ha ätit en gigantisk blåbärs- och kladdkakemuffins och var tvungen att lägga mig ner och då upptäckte att jag hade en spricka i taket och denna spricka ledde mig vidare till tanken att det finns så många spruckna själar där ute som behöver guidning i livet, vart ska jag, gå rakt fram, svänga höger eller vänster eller både och? Ja ni ser det finns så många frågor och det mest fantastiska är att alla dessa tankar väcktes/uppdagades för att jag hade ätit en muffins!

Det leder mig osökt in på det jag vill säga..

Allt hör ihop...inte bara muffins-sprickor i tak-inre insikt, utan ALLT! Du är en del av mig, jag är en del av dig. Jag är en del av naturen och naturen är en del av mig! Jag blir så rörd när jag tänker på denna samhörighet, jag fylls upp med kärlek till människan och naturen...jag måste nog gå och meditera och sprida denna kärlek nu.

Tills nästa gång- Om shanti shanti.

/Yoga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar