tisdag 27 april 2010

Ett interaktivt moment och några heta kandidater!

På fredag är det fest/baluns/valborg i kollektivet och då ska man tydligen anstränga sig och arbeta fram en outfit eller motsvarande att ikläda sig. Man kan säga att det är temafest, men vad själva temat består i är något flytande. Jag tolkar det som "om personen/karaktären i fråga har figurerat på televisionen så är det bara att köra på't", och jag tror & hoppas att detta är rätt uppfattat.

För tillfället har jag tre stycken starka alternativ som har utkristalliserat sig under veckan. Vad tycker ni? Rösta (eller motsvarande) i kommentarerna!
Maria Montazami - Hollywoodfru och en genuint fin människa

Nellie Olsen - Hon är blond, katig och har lugg = så och jag!

Malou von Sivers - Hon är mitt nemesis här i världen. Hon poserar "helt naturligt" lika bra som hon gör djuplodande intervjuer. Hon äter barn. Etc etc.

Alla bilder är knyckta från nätet/internet.

Så vad tror ni? Vem kan jag göra rättvis?

/Kulturtanten

3 kommentarer:

  1. Översta bilden till höger på nellie olsen är verkligen ganska lik mig när jag gör min "obehagliga min"...

    /Kulturtanten

    SvaraRadera
  2. Efter att ha sett Svenska Hollywoodfruar igår måste jag rösta på Maria Montazami! Hon är ju så rolig i sig själv, och hon vet inte om det! Lite lockar i håret bara så är du där. Kör bara kör!

    /Coach

    SvaraRadera
  3. Hahaha jag visste på en gång innan jag såg signaturen vem som författat inlägget. Love it! Jag tycker du ska köra på alternativ 2 - Nellie. Vilka barndomsminnen, raka vägen hem från skolan, en kanelbulle eller två med ett glas kall mjölk o så LHPP. Och var vi hos dig lite Nintendo på det. Satt som ett smäck.

    Dessutom. Hon var så skönt elak. Och visst älskar vi att hata elaka människor? Jag blir nästan så exalterad över vilken klockren karaktär att efterlikna eller imitera eller vad ni skulle göra. Nästan så att jag vill hoppa upp och ner i soffan här. (Ursäkta upprepningarna!)
    BILDBEVIS SEN TACK!! Oavsett beslut...

    SvaraRadera