söndag 25 april 2010

En söndag som sig bör

Söndag betyder brunch. Brunch betyder frulle, lååång frulle. I morse packade jag Daniels sova över-påse och tog med honom in till staden. Han var eld och lågor eftersom han fick träffa sin favoritkillkompis. (det är så mycket kvinnor i Daniels liv så det är bra att han får sig en dos av testosteron emellanåt så han står sig) Brunch intogs i trevligt sällskap på välbesökt kompiscafé i en av stadens delar. Sol, snack och kalkon till Daniel, härligt!

Efter mys var det dags för Daniel att komma hemhem. Han verkade tycka det var skönt att vara hemhemma men såg så där oförstående ut som han ser ut när man ska gå. "VA! Ska inte jag få följa med? JÄVLAR vad taskigt!" Ungefär så ser det ut som han tänker.

Men, jag var tvungen att slita mig från de stora ögonen och strosa iväg. Lakritsfestival stod ju på agendan. Å när GTG är med och ordnar går det ju inte att missa! Väl på plats fick jag hoppa in och sälja lakrits också. Tror aldrig jag sagt "två för femti!" så många gånger i hela mitt liv. Tjejen vars stånd jag ansvarade för verkade först inte vilja släppa in mig. "Kan hon sälja?" frågade hon GTGs chef lite ängsligt. "Hon säljer hela dagarna!" blev svaret och sedan stod jag där. Och jag sålde faktiskt "två för femti" flera gånger!

På senaste har det varit mycket upp och ner, ner och upp. Idag, med häng i tvättstuga, husmanskost, rödvin och lakrits som avslutning, blev det väldigt mycket upp.

Tack!

Coach

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar