fredag 16 april 2010

Uppdatering från kultursverige

Kulturorganisationen jag arbetar för har årsmöte i Ljungby nu i helgen.
Vi hyr möteslokaler av det fantastiska etablissemanget Garvaren där det finns bio, restaurang och konsertlokaler. Dessutom finns den fantastiska Ulf som bara är småländsk trygghet personifierad och typ har fixat allt innan man ens har ställt frågan. Gillar't!

Jag och min kollega med skägget har varit på hemköp och köpt läsk, godis samt frukt för 800 spänn. Läsk på back. Detta är ett underskattat fenomen som jag tycker borde hajpas i tid och otid. Man känner sällan "här sitter jag och duger" så mycket som när man suger på en flaskläsk.
Vilka smaker vi köpte? Passionsfrukt, Cuba cola och Loranga såklart!

Ska fortsätta suga på min Loranga en stund till. Runt tre brakar det loss, då kommer det sextio "ungdomar" hit, det blir fantastiskt!

Förresten så deltog vi i Harrys music quiz här i Ljungby i går kväll. Vi kom på en försmädlig andraplats, men det var ändå en givande upplevelse. Inte minst för quiz-ledarens personliga flärd och det nöje han fann i att höra sin egen röst. Där har GTG lite att lära! Hon är allt för ödmjuk i sin quiz-approch.

/Kulturtanten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar