lördag 10 april 2010

Dagen efter galan.

Jo, mina vänner. Det blev gala igår. En trerätters middag av bästa kvalité och rödvin av varierande kvalité. Som sig bör, som sig bör...

Jag tror att det var i samband med att vi åt desserten som det hela började spåra ur. Stråromsdränkta björnbär var en fantastisk kombination, en smaksensation och framför allt ett sätt att gå från fnittrig till berusad. Eller från berusad till full, beroende på var man började. Morgonen efter såg köket ut som en krigszon och mer än en flaska från barvagnen hade tömts. Eftersom jag skulle jobba var jag uppe först och såg mig omkring. Istället för att maka plats bland tomma glas och uppdruckna spritflaskor åt jag frukost i hallen med DN i knät. Och när jag kom hem från jobbet var köket fint igen, magi!

1 kommentar: