fredag 9 april 2010

Kollektivet återförenas.

Idag kommer Yoga och Coach hem igen, vilket ska bli trevligt. Man skulle kunna tänka sig att deras återkomst förberetts med storstädning och banderoller, men det har den inte. Jag har mest flyttat in mitt skräp på mitt rum, en gärning som förtjänar klart större uppmärksamhet än den kommer få.
För jag upptäckte att när Kulturtanten och jag lämnas ensamma (och när jag lämnas helt ensam) faller jag in i gamla beteenden. Som att ta av mig sockarna lite varstans och låta de bli liggande ett par dagar. Eller att lämna dricksglas/övrigt porslin där det passar mig. Bland annat hittade jag en kaffekopp i badrummet, fråga mig inte varför.
Jag tog en paus i vuxenheten, trots att jag fortsatt stryka mina skjortor. Men ikväll tar jag på mig vuxenkostymen igen, lagar trerätters till familjen pech-latt och lägger mina sockar i tvättkorgen.

Kvällens meny

Förrätt
Rösti på jordärtskockor serverat med creme de ciboulette

Varmrätt
Orientalisk gryta serverat med hett tomatris

Dessert
Lakritspannacotta toppat med stråromsmarinerade björnbär


Vad tror ni?

/GTG

2 kommentarer:

  1. jag tror det blir GALA! /Kulturtanten

    SvaraRadera
  2. Heja GALA! Säg till Yoga att vi har sydejt på söndag. När får man komma och hälsa på?

    SvaraRadera