onsdag 7 april 2010

Svettmorgon med ryska inslag.

Efter middag och rödvin samt hårfärgning tillsammans med Kulturtanten igår var det med sömn och rödvinskluster i huvudet som jag steg upp 06.00 i morse.

Besöket på gymmet i måndags gills inte som gympass, trots att jag var där. Tydligen räknas det inte om man bara går in, fyller på vattenflaskan, konstaterar att alla uppvärmningsmaskiner är upptagna, skiter i det och går hem för att se på Lost istället. Det gills alltså inte, man måste gymma för att det ska vara ett gympass.

Därför gick jag dit i morse, då det fanns gott om uppvärmningsmaskiner. Kulturtanten, eller ska jag säga Ryskan, följde med och gjorde det hela lättare med sin färgsprakande gula hårkulör. Besöket kunde utföras med bravur och självförtroende. Inget är så härligt som att sko sig på andras klavertramp. Än lyckligare blev jag när Ryskan berättade att expediterna tittat bekymrat och oroligt på henne när hon inhandlade ny hårfärg för att korrigera färgen. Emellanåt är den ryska Kulturtanten ren och skär underhållning, också som nykter!

/Go-To-Girl (GTG)

1 kommentar: