fredag 30 april 2010

Helg, fest, tjoho!

I kväll är det dags för kalas! Jag har inhandlat en blå kreation som jag tycker andas 80-tal. Den ska bli min följeslagare under kvällens festligheter. Exakt VEM jag ska föreställa i kreationen är dock mer oklart och diffust. Jag skulle ju kunna vara en random såpastjärna från the 80's, men javetne...

Gick på Myrorna i går och hade en period tanken att gå som Kitty i that 70's show. Fanns en del som hade kunnat funka på det temat. Kände dock att det inte skulle bli överdrivet uppenbart vem jag föreställde (om jag inte hade kunnat övertala GTG att raka huvudet och gå som Red, och det hade nog varit knepigt. Dessutom hade vi då behövt agera som att vi varit gifta i 30 år... vilket vi i och för sig redan gör), så jag valde helt enkelt nåt snyggt & kul framför något "tydligt".

Har hört två utsagor om vad folk ska klä ut sig till på festen. Dels är det den där Jenny som ska köra på Loveboat (gillar't!) och sedan allas vår kära K som kommer som Pattsy från Helt hysteriskt. Not to far-fetched liksom, välj nåt som ligger dig nära så kan du göra en trovärdig gestaltning.

ÅH FEST! Det här ska bli kul!

/Kulturtanten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar