tisdag 20 april 2010

Coach coachar Kulturtanten i flyttbil

Det har hänt en del i kollektivet, yoga har trätt fram, om än höljd i sockerchock. Välkommen! Daniel är tillbaka i stan och jag är för närvarande i förorten. Vad jag gör här är frågan, jag hoppas dock vistelsen blir kortvarig.

Hur som, jag kan inte gå omkring i gamla paltor här(även om det är vad många gör i förorten). I går kväll kördes därför ett flyttlass, och vilket flyttlass sen! Kulturtantens stämma fyllde rummet medan jag packade och packade. Det är sjukt vad grejjor det ryms i ett ändå inte allt för stort rum. Efter lite meck var allt packat och hyrbil bokad. Kulturtanten och jag spatserade iväg för att hämta bilen. Strax efter 21 jobbade Kultutanten för fullt för att hitta rätt växel, märk att det var en automat! Färden genom staden till förorten genomfördes i glad samvaro, vi pratande i munnen på varandra och det lät ungefär så här:

K-tanten: bla, bla, oj, eller. Jo, nu. bla, bla
Coach: bla, bla, bla, kör bara kör! bla, bla
K-tanten: bla, bla, vart?..ok, bla, bla
Coach: bla, bla, rakt fram, bla, bla, det är rött, bla, det är RÖTT, bla, DET ÄR RÖTT!
Tur att bilen redan var repad

En och en halv timme senare hade vi packat in, packat ur och åkt fram och tillbaka till förorten. Allt inom de fria milen precis på kilometern! Timat o klart in i minst detalj...eller, ja lite tur kanske också.

Coach

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar