fredag 18 juni 2010

Tämligen städad torsdagskväll, om än händelserik

Gårdagen var till hälften fylld av hårt jobb, till andra hälften fylld med jobb som lekledare för 40 vuxna. Jag och kompis P avslutade lekarna med att skjuta prick med de paintballkulor "som blev över". Roligt. När magarna kurrade grillade vi och tog en öl till det(eller rättare sagt en halv öl, mår fortfarande lite illa när jag ska dricka öl...) I den fina sommarnatten gled vi runt i varsin kajak och passerade på hemvägen en segelbåt där vi glatt blev inbjudna på fest. Jag sa något om att de inte kunde vara mer än 19 år gamla men det fick va, så vi sved om och gick dit.

Det visade sig att draget att gå ner till hamnen var rätt, dagen blev toppad med några timmar med konstant skrattface. Okej, jag berättar..såhär; Vi kommer ner i en båt där ett gäng tjejer sitter och lyssnar på fulmusik(Markoolio, Systrarna Graaf och annat som enligt dem var "kult") Efter ett tag dyker de fulla grannarna upp och börjar hojta från sin båt. De vill komma över. En redigt berusad man kommer över med en flaska champagne och berättar stolt att han stulit den från en privatfest högre upp på ön(festen visar sig för övrigt tillhöra de som vi lekt med under dagen)
"Perfekt!", tjuter en av tjejerna då en i gänget fyller år efter tolvslaget
"Hur mycket?", frågas det från grannbåten
"Nitton!", tjuter födelsedagstjejen glatt tillbaka
En av hennes kompisar infliker "Meh, säg att du fyller mer!", märkbart inte lika stolt över talet nitton
"Tjutvåååå!", skriker då en tredje tjej, nöjd eftersom hon sagt en mer okej ålder
Kan inte hålla mig så slänger ur mig ett "Oj, där tog du i..."
"Jamen okej, tjufem då om jag ska dra till med nåt ordentligt."
...
Ojojoj, tänk nitton och nybakad student; de måste tyckt att Kapten Hasse, som senare också kom över från grannbåten, var lika gammal som deras morfar. Han var kanske dryga femtio. (Han drog i och för sig skämt om drängar och pigor, typiskt gubbigt) Känner mig glad att jag passerat tjufem, att jag inte tog studenten för en vecka sedan och blir erbjuden truckjobb av en full säljare från Toyota. Jag har det rätt bra ändå.

/Coach

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar