måndag 28 juni 2010

Flanera på stan.

Kulturtanten och jag gjorde stan idag. I vanlig ordning praktiserade jag effektiv shopping och brände mer pengar på två timmar än vad jag gjorde på hela förra veckan. Å andra sidan inhandlade jag även tråkigheter såsom sockar och underkläder. Ungefär lika givande som att köpa rengöringsprodukter på det lokala ICA:t.

Hur som sprang vi på Herman på stan! Ni minns honom givetvis för ett föregående inlägg, och han var minst lika gladlynt idag. Kulturtanten trodde att det var ett fyllo som började prata med mig, orättvist tycker jag. Han var välklädd som sig bör. Eftersom han sitter i styrelsen som ger mig pengar ifrågasatte han sparsamt om jag verkligen var ledig - jag tror att han hoppades att jag var en skolkare. Sedan fnissade han och tog farväl.

Kulturtanten och jag storhandlade snus, varpå jag inhandlade diverse (rött och rosé) ädla drycker (vin) på vägen hem. Efter Yogas tur till Småland ser drinkbordet äntligen ut som sig bör efter att ha varit väl tomt ett par veckor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar