tisdag 15 juni 2010

Å hej, å hååå

Det är skönt att hugga i men är inte avundsjuk på de som levde förr i tiden. Är varje kväll mycket medveten om vilka muskler jag använt under dagen och än lite mer morgonen efter. Kan rapportera att vedhuggning är bra för armarna, paddling för rygg/skuldror, bära tunga grejor som man måste knipa om är bra för underarmarna och till allt det där kommer även benen till användning. Skulle kunna fixa träningsläger här ute på ön, jag pekar och andra gör(sliter). Fast det är klart, då hamnar ju inte de trevliga följderna på min kropp...

Efter allt som ännu inte är buret, hugget, sågat eller flyttat på hägrar helgen. Helgen som många bävar för och andra ser fram emot. Helgen är den då Danne blir Vickans. Har inte sett på TV sen i mars, har heller inte läst annat än Metro typ en gång i veckan under de senaste två månaderna, så jag vet inte så mycket om det ståhej som kommer slå Stockholm som en käftsmäll på lördag. Dock för dagen med sig anledning till fest, och så ska det bli. Barndomskompisarna Å och A bjuder in till prinsessfest. Jag ser fram mot häng med kompisar som samlas från landets alla vrår och ska skåla i rosa bubbel för att få in lite mer prinsess i det hela. Jag kommer dock dricka med måtta, är fortfarande märkt av det härj jag och GTG ägnade oss åt i torsdags. Fredagen var inte nådig säger jag bara.

/Coach

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar