måndag 28 juni 2010

Dagens lärdomar

Jag har haft semester. Fyra dagar i Småland närmare bestämt. Under dessa dagar har jag tagit årets första dopp, både i sjö och hav, jag har myst med världens sötaste hund, jag har slagit sommarens grillrekord med fyra dagars grillning i rad(blev under tredje dagen till och med kallad Grillmaster) och jag har kört Mercedes. Under midsommaraftonens kväll berättade Yoga glatt om sin skicklighet att skjuta lerduvor men det var ändå jag som tog hem andraplatsen i luftgivärsskyttet. Vi bestämde att det var den bästa platsen, jag ville ju inte framstå som kaxig stockholmare som kommer från ingenstans och vinner stora Centerchockladen. Vinst "ändå" med andra ord. Som vän M brukar säga, "Det finns bara vinnare i vår familj".

Efter fyra dagar i södra Sverige med mycket god mat och kakor kände jag ikväll att en joggingtur skulle sitta bra. Så här i efterhand kanske inte det var en så bra idé. Kan berätta att tåget hem igår kväll blev försenat. En parentes; det är hundra procents försening på de gånger jag åkt tåg den senaste månaden. Följden blev att jag somnade efter kl 2 i natt och steg upp kl. 06.30. Efter en aktiv dag på jobbet slank det ner blodpudding till middag. Så när jag väl snörat på mig joggingskorna och skuttat iväg fick jag håll rätt så fort. Med kramp i magen sprang jag över ängar med högt gräs, förbi hagar tomma på hästar, förbi värdshuset med middagsgäster(då ökade jag takten och med den krampen i magen), när jag kom till ännu en stig tyckte jag mig se en huggorm. Pulsen steg, jag tog några snabba steg förbi "ormen" samtidigt som jag såg vad det var jag blivit rädd för..en hundbajspåse.

Lärdomar; jogga inte med blodpudding i magen, inte heller med endast fyra timmars sömn i kroppen och ladda definitivt inte med fyra dagars fika.

/Coach

PS Daniel hälsar DS

1 kommentar:

  1. Vill ju inte vara den som är den, men det är förstaplatsen som räknas. Vem hade den?

    SvaraRadera