torsdag 24 juni 2010

När vegetarianerna är borta...


På jobbet har vi ett matlag. Det innebär att varje dag är det någon av oss som lagar lunch till alla andra. Då vi har flertalet vegetarianer är det ständigt en vegetarisk rätt på menyn. Bra så, jag har sannerligen ingenting emot vegetarisk mat. Det är dessutom roligt att laga.

Men just idag är det bara jag och chefen här. Vi äter kött. Så min chef har lagat kanske den största lammhamburgare jag någonsin sett. Det kommer att bli fantastiskt. Som en dröm av lamm.
Till serveringen följer det traditionella brittiska lunchinslaget chips, små heta pepperoni och en öl av det lite starkare slaget. Efter lunchen peppade min chef för att vi skulle gå vid tre också.

"Vi sätter upp en skylt bara - stängt för midsommar - sen går vi!"

Det är vad jag kallar dagen innan helg på konstfabriken!


PS. Bild på underverket kommer. Och då menar jag lammburgaren - inte min chef. DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar