torsdag 17 juni 2010

Med smak av roadkill i munnen...

Hur jag mår ?
Tack som jag förtjänar skulle jag tro.

I går var det lite härj och varning på stan etc etc. Inte riktigt så att jag och Yoga nådde upp till GTG och Coachs torsdagskaliber, men det blev en och annan öl under västen, om man säger.
Jag tror vi kan konstatera att jag är bakfull. Att jag sitter och "jobbar" hemifrån sängen är ett tydligt tecken på det t.ex.

Så vad hände då? Jo det dracks ju vin här hemma i kollektivet och sedan drog ett litet glatt gäng till kåken - ett för mig nytt ställe. Man kan sammanfatta det lite kort som en trång liten terrass fylld med hipsters. Inget fel så, det var ganska trevligt!

Hur kvällen slutade? Jag blev medbjuden till spy bar av en pojk som Yoga identifierade som popidolen Juvelen. Tackade dock nej med motiveringen att jag skulle hem och vårda min själ.

Sedan blev det taxi hem och bölande & vinindränkt telefonsamtal till min kille lokföraren om det förhatliga i distansförhållanden. Han skulle upp kl 6. Han älskar när jag fylleringer.

/Kulturtanten

1 kommentar:

  1. Ni gjorde dessutom en tämligen odiskret entré tillbaka hem i kollektivet vid 02.43. Jag är glad att du inte fick ja på frågan; "Ska vi härja med Malle?"
    Det hade ingen mått bra av.

    /GTG

    SvaraRadera