måndag 21 juni 2010

Måndagsdekadens.

Det är alltid fint att börja midsommarveckan med att istället för att gå ut och motionera (som man bör) ligga kvar och mumla något om frukost på sängen. Det är inte lika fint att inse att man ligger själv i sängen och således har noll chans att få frukost på en bricka, kanske serverade med ett tänt ljus och dagens DN.
Noll chans
.

Så jag frukoststrejkar istället - konstruktivt.

Min chef har i två veckors tid proklamerat att Sverige slutar fungera efter midsommar. Vill man ha något gjort efter det får man vänta till september, säger han. (Till saken hör att han inte är uppvuxen i Sverige.) Eftersom jag inte har någon lust att få särskilt mycket saker gjort de där veckorna efter midsommar som ska jobbas fram till min semester köper jag hans uttalande helt och fullt. Och om han beskyller mig för maskning ska jag rycka på axlarna och säga;
- Jag är svensk och det är efter midsommar. Inte mitt fel - svaret finns i mitt kulturella kapital.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar