lördag 1 maj 2010

Skärgård, flytt och öl

Medan resten av kollektivet sover ruset av sig efter balunsen rycker jag ut i skärgården. Skulle tydligen jobba idag, vilket helt flugit ur mitt huvud, så därför sitter jag lite dageneftermysig på en båt till en ö i havet i stadens yttre närhet.

En viktigt uppdatering är att dagen bjuder på mer än skärgård, det är dags för flytt från förort till stad! Trodde att dagens flytt skulle bli lite lugnare än den sist med Kulturtanten. Så blir nog icke fallet. Eftersom båten hem inte går förän om ett flertal timmar och det kommer glatt folk för att fira flytt under kvällningen måste själva flytten gå smack, smack, smack! Har denna gång varken Kulturtant eller flyttbil till min hjälp, lägger isället min tillit till en liten rysk Niva där, hör och häpna, numera 5:an går att köra på! Denna växel "hoppade ur" lite när som tidigare men nu har detta under till bil lagat sig själv och står till förfogande.

Hinner i och med båtfärder och jobb inte till något system så det får bli folköl ikväll. Till GTGs lycka och troligtvis bästa. Samtalet 03.nånting från denna fröken fin vittnade om full fart och önskan om något torrare kväll idag, om än lika händelsefull. Förhoppningen delad!

Nu gungar det och jag börjar må illa, ska hålla mig från att göra som Daniel.

Coach

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar