tisdag 18 maj 2010

En ögonblickshändelse i en park

Satt i godan ro och njöt av en glass i en av staden parker igår. Det spelades fotboll, boule, a-lagare kom o vill prata, killar satt i bar överkropp, det var med andra ord en varm vårdag i stan. Plötsligt går en mamma förbi, finklädd i svart klänning den varma dagen till ära. Solen skiner vilket gör den tunna klänningen näst intill genomskinlig, vilket min vän M lägger märke till...M är dock inte den enda som är uppmärksam, i samma ögonblick spatserar en pappa med barn ett stycke bakom. Plötsligt stannar han upp och tappar fokus på sin unge. Jag misstänker vad han sett...och mycket riktigt, han backar, viskar diskret något till sin kompis samtidigt som han knycker lätt på huvudet mot mamman med "klänningen". Kompisen tappar även han fokus på sin unge och studerar detta nyupptäckta fenomen. En stund passerar och mammans mamma tycks även hon se vad alla andra troligtvis har sett under deras vistelse i parken. Hon tittar sig omkring som i hopp om att de är ensamma. Aj då.

Vad ville jag med detta..? Jag vet inte riktigt men det var spännande att få bevittna denna serie av händelser.

För att avsluta, ett tips från coachen: Ut o jogga, du får värsta boosten av att springa förbi folk som latar sig i gräset. Kände mig själv som någon från Baywatch under gårdagens tur:-)

Coach

1 kommentar:

  1. så himla rafflande mä sexytime i parken. mer sånt, mer uppdateringar! Snart: torsdagsöl!

    SvaraRadera