måndag 15 november 2010

Sociala medier.

I lördags blev jag och Kulturtanten med varsitt twitterkonto. Sedan dess har vi tweetat nonstop. Som en drog är det - att skicka ut ett sms lite på måfå som vem som helst kan läsa.

Under dagen har vi även multikommunicerat via facebook (chatt och statuskommentarer) och twitter. Eller twitty som Kulturtanten i ett försök att vara nere med kidsen kallade det. Jag stoppade henne där, det måste finnas gränser även för Kulturtanten. Till följd av detta har ingen av oss fått något gjort på jobbet. Det borde jag ha fått. Borde jag verkligen ha fått.

Borde därför ha en dag fri från sociala medier imorgon. Men ja, vi vet ju redan att det aldrig kommer gå. Självdisciplinen är bortblåst och det finns ingen som kan stoppa mig. Så - på återhörande/twittrande/statusuppdaterande/etc etc.

/GTG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar