torsdag 11 november 2010

Självdisciplin? DU kan ha självdisciplin.

Ja. Alltså. Vit månad inom Stockholms län hela november. Alltså...ehhh. Nä - det håller ju inte.
Men å andra sidan har min partner in crime felat först! Visserligen var ju jag i Göteborg i helgen och hade en svart helg - vilket var helt i sin ordning. Fast ikväll kommer jag till och med sitta inom tullarna och dricka öl. För jag har ingen självdisciplin längre. Eller snarare - jag har ingen lust att ha självdisciplin. Jag gör som jag vill och det då va...

Kollektivet är för övrigt återställt till det normala, Doris har flyttat hem till Götet. (Eller ja, inget är normalt men ni förstår vad jag menar.) Det känns märkligt att numera inte säga god morgon till högen på soffan när man går till toaletten efter att man klivit upp. Eller att det inte är någon som fultittar på fultv med en och mår dåligt över det. (Alltså Doris som mår dåligt - jag har ingen skam i kroppen) Och ingen som vill diskutera hur länge man egentligen ska förvälla tomater. Ja. Det är tomt.

Mellan Kulturtanten och jag hängde igår kväll och åt fulmat (läs tacos) och låtsades som att vi var studenter igen. Det är vi inte, men vi låtsades.

/GTG

1 kommentar: