lördag 13 november 2010

"Jag vill tacka spelare, föräldrar, Danno..."

Vad är likheten mellan tränare, politiker och årstider? Jo, de kommer och går.

Allt har sin tid. Timmen är nu slagen(ja, egentligen sedan länge) och min tid som Coach i det Pech-lattska Kollektivet, har nått sitt slut. Den största vinsten jag tar med mig är upptäckten att runda bord är bra, de skapar möjlighet till fint häng. Jag ska nog ha ett runt köksbord när jag väl äger ett bo att ställa det i.

Trots ingen daglig kontakt kommer jag att sakna Kollektivet. Sedan flytten till andra sidan kanalen har kontakten liknat min relation till rödvin. Jag har inte varit någon stordrickare, men någon gång ibland så.

Inom idrottsvärlden är det ju många som gör comeback, spelare blir tränare, tränare blir kommentatorer osv...

...så, tills vi ses igen. Skål!

/fd Coach

2 kommentarer:

  1. Du är alltid vår coach, om än på distans!
    /Kulturtanten

    SvaraRadera
  2. Fint, du:-)

    /fd Coach

    SvaraRadera