onsdag 24 november 2010

Resor berikar ens liv

Jag är ute på jobbresa i södra Sverige. Man lär sig nåt nytt varje dag.
I går lärde jag mig t.ex. att Visit Karlskrona ger snabba svar på tal via twitter.
Jag lärde mig även att det blåser som fan i den staden, samt att benvärmare är den här vinterns aha-upplevelse.

Nu sitter jag på tåget mot Malmö. Tills för en liten stund sedan satt det ett fantastiskt litet gäng bredvid mig. Pojkar i 15-års åldern som alla hade potential att växa upp och bli en ny Eskil Erlandsson (i alla avseenden). De pratade moppe. Eller, två av tre pratade moppe. Den tredje var mer som en blekingsk version av Thunder (från mammas nya kille) som genom att verbalspy ljudeffekter och överdimensionera sin egen förträfflighet fick impade"oooh" och "ahhh" från de andra killarna. Underhållning!

Malmö alltså. I dag hoppas jag lära mig nåt om falafel.

MVH

Kulturtanten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar