fredag 12 november 2010

Kulturtanten lär sig att ligga

Vit, medelklassbakgrund, akademikerunge med högt kulturellt kapital, fast anställning och från starten född i ett land med kvinnlig rösträtt och sociala skyddsnät. Förutom det där med snippan och de nackdelar den kan medföra så kan man väl slå fast att jag tillhör en relativt privilegierad grupp i samhället. Dessutom gillar jag ju att ligga med killar samt män (förr i tiden med en massa olika, numera med en exklusiv), så japp, "hej jag är heteronormativ!" (Å japp, detta TROTS att min kille är feminist och har längre hår än mig)

I kollektivet är jag dock i minoritet och det får man ju höra ibland. Hur dålig koll man har på det där med normkritiskt knullande och grrl on grrl nupp.
Men nu - nu jävlar ska jag vidareutbildas!
Det blir ingen konferens på ämnet eller så, men GTG har lovat att göra en powerpoint-presentation om tjejsex. Med flödesschema... Så jävla fint.
Ser verkligen fram emot detta!

MVH

Kulturtanten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar