lördag 20 november 2010

Sista helgen innan advent.



Det är sista helgen innan första advent. Alltså sista helgen innan julen tar som ett nackgrepp på svenska folket och jag borde sannerligen ha suttit i julens dödsgrepp för längesedan. Men nu gör jag inte det. Pepparkaksbygget har nackgrepp på mig, det ser jag fram emot.
För övrigt; Nope, nada, ingenting, inte en smula/etc. etc.

Därför går jag upp okristligt tidigt en lördagmorgon. För att se snön på taken, se det råa, krispiga i luften medan jag dricker kaffe och läser morgontidningen. Också för att åka på årets mest spontana roadtrip norrut. En ny och god bekantskap (som säkerligen kommer behöva ett namn här, förslag emottages tacksamt) kommer inom kort för att plocka upp mig. Sedan kör vi!
Var? Ingen aning mer än norrut. Jag tror att jag ska köra live-på spåret via Facebook på det här. Blir ju spännande eftersom ingen har rätt svar förrän imorgon.


Hej då Stockholm!
/GTG


PS. Kulturtanten har tillfälligt lämnat kollektivet och jag får inte skåda hennes vackra nuna förrän nästa fredag. Sådant hugger lite i hjärtat. DS.

2 kommentarer:

  1. Jag förelår att hon. Den där nya bekantskapen, om hon kommer från norrland, ska heta: Norrländska präriens gudinna.
    Vidare har jag en idé för att få tillbaka julkänslan. Du får ta rygg på Alfons (han jag bor med) som varje år spelar in en juldänga med alla som vill komma. Sen tycker jag du kan passa på och nöta in melodikrysset när du ändå är uppe och sist. Ha en fin resa. Tjo

    SvaraRadera
  2. Ok.. Detta är långsökt i flera steg. Nu kör vi!
    Supernova = en exploderande stjärna. "The exploding star". Dvs "T.E.S" MEN... "Vi kallar henne tess ahhhaaa aah ah tess tess, vi kallar henne tess!"

    ps. kom igen vi gört.

    /tanten

    SvaraRadera