måndag 26 juli 2010

Kulturtantens betraktelser från sommarsverige, del 1

Har precis spenderat två veckor i sommarstugeidyll i Hälsingland. Komponenterna som utgjorde semestern var till exempel barrskog, smultron i väggrenen, färskpotatis kokad i bottenhavsvatten, svensk damtidning inne på mulltoan, syskon och ingifta att "hantera", loppisbesök med 50-talsfynd samt ljuv älskog i stuga med pappersväggar. Det har varit fint!

Här kommer en liten spaning från landet.

I år har vi investerat i en utomhusdusch som pumpar upp havsvatten och tempererar det (något) med hjälp av solvärme. Ett utmärkt tillfälle att duscha bräckt alltså!

Eftersom detta är landet är man rationell och köper "dubbeldusch". Det blev den röda sorten den här gången. Alla som har duschat med dubbeldusch vet att man luktar lite gott karligt av den. Mmmmm, mansdoft! När man går runt på tomten och utför olika kroppsarbeten i 30-gradig värme leder det till att man svettas ganska ymnigt. Svetten luktar då, i kombination med dubbelduschen, manssvett. Detta har lett till att jag otaliga gånger under veckan har gått och sniffat i min egen armhåla och suckat "mmmm, manssvett!"

Frågan är: gör detta mig lite queer, eller stämplar det mig helt enkelt som världsmästare i heterosexualitet?

Kan tilläggas att jag i slutet av veckan bytte över till en kroppstvål med syntetisk persikodoft. Sniffandet fortsatte med enda skillnaden att jag istället suckade "mmmm, svett med syntetisk persikofoft!".

Kanske tycker jag bara väldigt mycket om att lukta på mig själv?

Nåja,
nu är jag tillbaks i stan, så nu slutar vi med dom där lantliga fasonerna!

Puss o Kram från Vasastan
/Kulturtanten

1 kommentar:

  1. Jag tror, spontant, att det här är ett uttryck för din egenkärlek snarare än att du är queer eller gravt heterosexuell. (Även om du är båda dessa ting så till din milda grad att det inte känns lönt att försöka ge dig några epitet såsom "queera kulturtanten" eller "superstraighta kulturtanten". Det blir torftigt/räcker inte till/etc etc.) Oavsett vad man mm:ar om efteråt, kan det sällan anses sunt att lukta sig själv i armhålan i den utsträckning som du har gjort. Hoppa in i duschen, låt honungsduschkrämen göra sitt jobb och bli urban igen!

    Puss och kram från västerort
    /GTG

    SvaraRadera