tisdag 13 juli 2010

Hoj!

Ursäkta min frånvaro, jag har varit på utrikessemester med min karl (ett bra namn skulle förresten behövas på honom. jag röstar för "rallaren", vad tycker ni?). Två länder kan bockas av, Skottland och England. Väldig trevligt!

Eftersom bilder säger mer än ord kommer här ett axplock från vår resa!
Alla storslagna vyer finns i Rallarns kamera, jag tog mer kort på... ja skit... som vanligt alltså!

Go öl! Borough Market på South bank i London. Även goa burgare, tips!

Marknaden Barras i Glasgow. Här kan man köpa bröd, skit, kanske en trasig telefon, lite prydnadssaker, hashpipor, kex, keps med mera. Skylten satt strax utanför och säger det mesta.

Man kunde t.ex köpa det här fina bordet som jag var ganska sugen på...

...och vissa affärer var fyllda med olika pynt! Hurra!

Här är vi i Edinburgh. Billigt må jag säga. Prisvärt.

Fick en Årsta-feeling.
Sjukt casual och sjukt hett med kilt!

Nu är jag hemma en sväng, men åker snart till landet för att leva det enkla livet med mulltoa och Östersjöbad. Det här med semester alltså... Jag kan vänja mig vid det!

Ta ta!

/Kulturtanten


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar