tisdag 13 juli 2010

Byggjuli.

Man kan undra varför jag överhuvudtaget bekymrar mig om att ta av mig arbetsbyxorna denna veckan. (Eller nej, det undrar jag egentligen inte eftersom jag då får komplimanger av Kulturtanten för min goda benmuskulatur!) Dessutom är det hejdundrans skönt att ta av sig sina arbetsbyxor efter en dag på bygget. Särskilt som det nu är överjordiskt varmt även i den smutsiga underjorden vilket gör att svettdropparna lämnar ränder efter sig i huden. Föreställ er det här en stund - jag vet att det är obehagligt men tänk på det som skräckblandad förtjustning. *äcklar läsare*

Problemet är att det inte är förenat med säkerhet att glida runt i bara underkläderna och bygga väggar eller sätta in dörrar. Så man står där och rinner bort. Jag tror att ett svettband i pannan kan hjälpa, fast då hamnar man i dilemmat - snyggt eller funktionellt? Rent principiellt har jag ingenting emot funktionellt. Någonstans måste jag ändå dra en gräns. Den går här.

________________________________________________

/GTG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar