lördag 31 juli 2010

GTG:s betraktelser från sommarsverige, 2010.

Naturligtvis är jag värdelös på att slappna av. Inte bara värdelös - ett tag var jag övertygad om att jag förträngt den funktionen i min kropp till den grad att den var förlorad för alltid.
Och det kanske den är, men för tillfället finns hopp om lugn och harmoni. Mot slutet av nästa vecka eller så.

I föräldrahemmet kan jag konstatera följande;
- Föräldrarna hade sex sorters ost hemma. Ost av den sort man har på mackor. Sex olika sorter.
- Föräldrarna är alltid redo för tillfälliga nattgäster. Jag fann inte mindre än 24 nya tandborstar i plastförpackning.
- Radhusghettot där jag växte upp blir mindre och mindre för varje gång jag kommer dit.

I sommarstugelandskapet kan jag konstatera följande;
- Det är renoveringar till höger och vänster. Bandsågen ljuder från arla morgon tills solen går ner. Hemtamt och trevligt på alla sätt.
- Alla mina möbler och prylar stod ju här! Jag har återsett mina tavlor, symaskinen och inte minst alla mina fina vinylskivor.
- En humlefamilj har flyttat in i marken utanför mitt sovrum. Det föll mig inte riktigt i smaken så jag satte upp en lapp:

Kära humlor!
Detta hus är redan bebott och är inte tillgängligt för uthyrning.
Vänliga respektera detta och flytta annorstädes.
MVH
Vän av ordning

De har ännu inte hörsammat min uppmaning.

/GTG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar