torsdag 8 juli 2010

Jag rasar, RASAR!

Wille Crafoord håller på Moderaterna och är stolt över det. Gott så, även om jag såklart blir provocerad av att människor inte delar mitt sunda förnuft. Det ska jag inte rasa över alltför mycket. Däremot kan jag rasa över andra saker. Som att han ser sig som en förespråkare för vad som närmast kan beskrivas som "Anonyma liberaler" i Sveriges artistsfär.

- Det har aldrig varit något problem för kulturpersonligheter att stödja vänstern, dessutom ganska radikal vänster. Men mig veterligen har det inte funnits någon som givit sitt stöd åt den andra sidan, säger Wille Crafoord.

Han gör alltså en god gärning för rättvisans skull! Åh, så fint - vilken generös och välmenande man.

Han menar att fler kulturpersonligheter öppet borde våga stå för sina politiska åsikter.
– Många sade att det var politiskt självmord att öppet gå ut med att man var liberal. Men det har glädjande nog lättat väldigt mycket, säger Wille Crafoord.

Politiskt självmord? Har Wille Crafoord alltså politiska ambitioner? I så fall - på vilket sätt skulle det vara självmord att kliva fram och säga att man faktiskt vill arbeta med politik?!
Jag blir så trött, SÅÅÅÅÅÅ TRÖTT!

Läs hela artikeln här.

(Och nej, jag är naturligtvis inte opartisk i frågan. Det är heller inte min mening att framstå som saklig och analyserande. Jag rasar ju, RASAR!)

Med vänliga hälsningar
Rätt ska vara rätt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar