tisdag 14 december 2010

Kulturtantens väntan på bättre tider

Jag har fått ett nytt inlägg på min wall på facebook. Det är från GTG och lyder:
"Du. Peta ur dig något på Pech-latt. Går ju inflation i GTG:s eskapader. Mvh /maltdryck 4 life"

Och det är ju sant, det har blivit mycket GTG-inlägg här under en
period. Det är så mycket glamour i den flickans liv!
Så, här sitter jag nu på jobbet och anstränger mig för att... peta... lite.
Men, vad händer då i Kulturtantens liv just nu?
Mest väntan känns det som.
Väntan på att klockan ska bli fem så man får gå hem.... och dricka ö
l/vin.
Väntan på att veckan ska ta slut så julledigheten ska börja.
Väntan på söndag då det blir konsert och mys med Rallarn samt
raringen K.
En intensiv höst med mycket tågresor & mängder med helgjobb har gjort att jag känner mig en smula... trött. Men det är med största sannolikhet inget som
inte lite sherry och fotmassage kan bota.

Kul fakta 1: I helgen så träffade jag en kille som "utbildar sig till säljare i Nacka"
Min spontana reaktion: "Måste man utbilda sig till säljare?! Trodde det va sånt jobb man fick ta när man inte kunde få nåt annat." Hans reaktion: inte glad.


Kul fakta 2: I kväll ska jag dricka maltdryck på lokal. Lokalen heter som två av mina favoritskogsdjur - på engelska, och ligger väldigt nära kollektivet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar