onsdag 8 december 2010

Den där rapporten som aldrig kom..


Såhär en tid senare inser jag att är fullkomligt meningslöst att rapportera från Göteborgshelgen. Den var precis som ni föreställt er; Full av vänner, full av öl, full av strålande lådhållande, full av friska vindar. Generellt tämligen fullt alltså.

Däremot - själva födelsedagshelgen! Blev utsatt för skattjakt och modern dans av rara Lovelace på fredagen. Lördagen började med att jag steg upp för att hämta min champagne men blev tillbakaskälld in på mitt rum av Yoga som var på toaletten. Hon var ju på vääääg!
Sedan kom hon och Rallaren med champagne och paket. Rallaren blev sedan min slav under dagen då Yoga skulle på politisk föreläsning. Han fick springa och fylla på mitt glas samt serva kaffe.

Kvällen bjöd på köttbiten från himlen/helvetet. Toppad/dränkt i bea, Dessutom stekt/kokad i smör. Till det givetvis en öl eller två och gott sällskap.
Det är nu jag ska berätta om hur det spårade ur, hur jag dansade på tunnelbanan och hånglade upp en transa någonstans på bondegatan. Jag hade gärna berättat det. Väldigt gärna. Men vi tog ett par öl i goda vänners lag och därpå kastade vi in handduken.

Jag mognade alltså exakt på dagen. Vad är det för jävla avokado?

/GTG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar